​Vaccination af voksne hunde

​Hos Dyrlægehuset i Odense anbefaler vi, at voksne hunde kommer til sundhedsundersøgelse en gang om året. Her vil vi samtidig tale med hundeejeren om, hvilken vaccine vi anbefaler.

Det er vigtigt, at både hund og ejer føler sig tryg og godt tilpas hos os i Dyrlægehuset i Odense

- så vi sætter god tid af til disse undersøgelser.

Inden vi foretager sundhedsundersøgelsen, vil hunden allerførst blive vejet. Ved undersøgelsen kan ejeren stille spørgsmål omkring hunden, og vi lytter grundigt til evt. bekymringer vedr. hundens trivsel.

Alle spørgsmål kan stilles – det gælder både hundens fysiske tilstand og dens adfærd/opdragelse.

Ved sundhedsundersøgelsen vil vi bl.a.: lytte til hjerte og lunger, mærke efter om hunden har nogen knuder, checke øjne og ører, undersøge hud og pels, mærke efter om der er nogen ømhed i maven, evt. klippe negle, hvis det er nødvendigt.

Hvis hunden har en sundhedsbog vil vi stemple ind i denne – og hvis ikke dette er tilfældet – giver vi ejeren en vaccinationsattest med.

Vi vil også give en foderprøve med på det foder dyrlægen anbefaler til hunden alt efter dens alder og dens størrelse.

Vi vil ligeledes komme ind på forebyggelse af lopper og flåter og give vores anbefaling af det middel, der passer bedst til hunden.

Et år efter sundhedsundersøgelsen/vaccinationen vil ejeren modtage en email med en reminder om, at det nu er tid igen.